W przypadku naruszenia Praw Pacjenta w trakcie udzielania świadczeń w Samodzielnym Szpitalu Miejskim im. PCK w Białymstoku pacjent ma prawo złożyć skargę do:
- lekarza kierującego Oddziałem
- lekarza prowadzącego
- pielęgniarki koordynującej
- Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Szpitala
Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do:
- Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Białymstoku – Sekcja Skarg i Wniosków, ul. Pałacowa 3. telefony: (85) 745 95 76, 745 95 49 (pn.: 8.00-17.00; wt.-pt.: 8.00-16.00) e-mail: pacjenci@nfz-bialystok.pl
- Ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta, Infolinia czynna pn.-pt. w godz. 9.00-21.00; tel. 800 190 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych),
- Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, sekretariat: tel.: (22) 532 82 50, fax.: (22) 532 82 30, sekretariat@bpp.gov.pl. Przyjęcia interesantów w Biurze: pn.-pt. w godz. 9.00-15.00,
- Organu Założycielskiego Szpitala – Urząd Miejski w Białymstoku
- Okręgowej Izby Lekarskiej
- Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych